Kedves betegtársak,

Összegyűjtöttük a legfontosabb információak az év elején az adózással kapcsolatban.

1) Személyi kedvezmény
2025-ben: havi 96 900 forint, teljes évre fennálló jogosultság esetén 1 162 800 forinttal csökkenthető az adóalap
2026-ban: 
havi 107 600 forint, teljes évre fennálló jogosultság esetén 1 291 200 forinttal csökkenthető az adóalap

A kedvezményről bővebben az „Szja-adóalap-kedvezmények” füzetben lehet olvasni.

  • Azon betegtársak, akik a súlyos fogyatékosság adókedvezményt évközben érvényesítették (minden hónapban bérszámfejtésre került), nincs teendőjük az SZJA bevallással. Erre az évre is le kell adni a nyilatkozatot.
  • Azok a betegtársak, akik az adókedvezményt utólagosan az adóbevallásban szokták visszaigényelni, nagyon figyeljenek a határidőkre!


2) 1% felajánlás (MCCBE
adószám: 18232819-1-41)

Ne felejtsétek el az MCCBE részére felajánlani az adó 1%-ot. Segédletet megtaláljátok a honlapunkon.


3) Dátumok, határidők

Február 2-ig: A munkáltató, a kifizető ki kell adja a magánszemélynek az összesített igazolást (M30).

Február 16-ig: A kedvezményre való jogosultságot tanúsító igazolás kiadása a magánszemélynek.

Március 16-ig: KAÜ azonosítóval nem rendelkező adózók (postán, elektronikusan, sms-ben, telefonon) kérhetik, hogy részükre a NAV postai úton megküldje a bevallási tervezetet. Ezt követően a tervezet már csak a NAV ügyfélszolgálatain kérhető. Részletekért kattints ide.

Március 15-től: A KAÜ azonosítóval rendelkező magánszemélyek megtekinthetik a személyijövedelemadó-bevallási tervezetet.

Április  30-ig: A NAV eddig küld értesítést a befizetendő vagy visszaigényelhető adó összegéről azoknak a KAÜ azonosítóval rendelkező adózóknak, akik bevallási tervezetüket nem javították, vagy nem egészítették ki.
A NAV postán küld értesítést azoknak a KAÜ azonosítóval nem rendelkező magánszemélyeknek is, akiknek visszatérítendő vagy befizetendő adójuk keletkezett, és március 16-ig nem kértek papíralapú bevallási tervezetet, vagy bevallási kötelezettségüket más módon nem teljesítették.

Május 20-ig: A 25SZJA, adóhatósági közreműködés nélküli szja-bevallás benyújtásának és az adó megfizetésének határideje. Az adóbevallási tervezetet az adózók eddig az időpontig javíthatják, egészíthetik ki az elektronikus felületen.
Az 1+1%-os rendelkező nyilatkozat benyújtásának határideje.


Forrás: https://nav.gov.hu/szja
Szerző: MCCBE (Rácz Rita)
Publikálva: 2026.02.03.

 

 

 

Kérjük, támogasd adód 1%-ával betegegyesületünk terveit!

Magyarországi Crohn-Colitises Betegek Egyesülete - 18232819-1-41

Hírlevél
Iratkozz fel hírlevelünkre, és értesülj az MCCBE híreiről, programjairól és hasznos tartalmairól.
Csatlakozz egyesületünkhöz!Légy részese egy összetartó közösségnek, ahol megértésre találsz.Csatlakozom!